2009-10-03

Exempel på människor som lägger energi på att gnälla

Efter en inköpsrunda på Plantagen idag, så kände jag att jag måste skriva ngn form av bottenlista över personer som lägger ner energi på gnälla.

På Plantagen, det är en kö på fem-sex personer, vi har har stått i kön ca fem minuter, tanten bakom oss i kön borde logiskt sett inte ha stått längre än oss, när hon skriker till kassörskan "Nu har jag stått i över tjugo minuter, det är inte acceptabelt, jag ska aldrig handla här någon mer gång"

Kommentarer som jag ville framföra, men min sambo tittar på mej och säger "säg inget, hon kommer aldrig att fatta det" är:

Men att inte ha ngn form av tidsuppfattning, det är helt OK eller? Eller säga " Ser att du ska köpa en liten planta för tolv spänn, tror inte butiken går under ifall dom tappar dej som kund"

Patientkommentar till personal på provtagningscentralen på Huddinge sjukhus:

Vadå, måste ni äta lunch, ser ni inte att vi är många som väntar (Följt av en djup suck).Känner mej tvungen att säga ngt, tittar på personen i fråga och säger:

"Jag tror inte att du skulle vilja bli stucken i armen av henne om två timmar, när hennes blodsocker ligger på noll och händerna darrar som asplöv. Det är nog bäst för alla om du låter henne få i sej lite näring."

Eller som vid ett annat tillfälle, det var två ur personalen som assisterade en tredje, när en liten pojke skulle bli stucken i armen, han var säkert både rädd och svårstucken, det tog ganska lång tid och kön och irritationen växte bland de väntande patienterna. En patient säger då, om dom inte lyckats efter fem minuter, så faår han väl komma tillbaka en annan dag, vi är ju faktisk fler som ska prover. Gissa vad samma person säger när det är hennes tur och går in rummet.

" Du får ta det lite försiktigt, jag är livrädd för nålar och sånt"

På vår framsida växer en stor björk, mkt grenar och mkt löv, nu inträffar perioden då löven börjar släppa taget om grenarna och falla ner till marken, till någras förtret.

Suraste tanten i området, subjektiv bedömning, sa till mej härom dagen. Om du bara visste hur många som skulle vilja att ni tog bort björken, den skräpar ner så förskräckligt. Visst, sa jag. Men det mesta hamnar på vår tomt, och det borde inte vara ditt bekymmer.

Grejen är den att surtanten har på sin framsida områdets största ek, och den är gigantisk, och den fäller löv.

Nu får det vara nog med negativa människor.

Ha en underbar helg, baka ett gott bröd, koka lite gott te och tänd lite stearinljus.

Klaga inte på vädret, det är höst, det ska vara lite grått och kallt ute.

Inga kommentarer: