2009-11-19

Två sekunder i statliga televisionens rampljus.

Så fick man då se sej själv på TV, typ i två sekunder. "Vi filmar bara övre halvan av kroppen".
Eller hur, tur att man hade Landstingets kalsingar på sej...
En sjuksköterska på Huddinge, som sett programmet, sa till mej, "din stackare, fick du inte ha ett täcke på dej".
Annars leker livet vidare och min senaste njure trivs hos mej. Har en ganska stor ansamling av lymfvätska i buken runt op-området, kommer att få genomgå en op i buken så att vätskan hittar nya vägar, sen ska väl allt vara tip-top.
Har nyligen tagit min andra grisspruta, inte för att jag tror att jag kommer att få svininfluensan, utan för att ta mitt ansvar och göra vad jag kan för att begränsa spridningen.

7 kommentarer:

Maggan sa...

Äsch jag skulle kika efter dig och så glömde jag bort det hela.
Men skönt att det funkar med din njure, även min funkar kanonbra.
Jag ska in på måndag och ta bort PD-slangen.
Nu på fredag ska även jag få svinis nummer 2, undrar om jag får lika ont i armen denna gång.
Kram på dig Maggan livsglimtar

Anonym sa...

Var det Fråga doktorn du var med i? Jag måste kolla om det ligger ute på SVT Play. Har du fått skriva många autografer än? :-)

Hoppas att det går bra med operationen och att du verkligen blir tip-top efteråt...

Jag får väl ta och ställa mig i kö på sjukhuset i nästa vecka för att få nästa spruta. I och för sig blev jag så sjuk av den första att jag borde ha rejält med antikroppar redan, tycker jag.

Kidneypaj sa...

Maggan, jag missade dej också.
Vi skulle kanske köra en liten lägsta-Krea-värde-tävling med våra fina njurar, om jag får lite handicap för att jag har en nekronjure :)
Ett tips till spruta nr.2, jag tog min i höger arm, jag är högerhänt och rör den armen mer än vänster, då gick också smärtan över fortare. För mej funkade det.
Sköt om dej.

Kidneybönan, visst var det det programmet. Inga autografer, mest symapatier, ha ha.
Ta du andra sprutan, det kan ju knappast bli värre än den första (hoppas jag).
Vi hörs på mail el. blogg, sköt om dej.

Anonym sa...

Nu har jag sett avsnitten från 16/11 och 9/11 utan att se minsta skymt av dig (men jag har lärt mig en del om åldrande och ADHD). Vilket avsnitt och vilken del var du med i egentligen?

Förresten, hur ligger ditt krea med nekronjure, nu när det väl stabiliserat sig efter operationen?

Jag ska ta spruta nr 2 bara det kommer något vaccin, det är ganska kaotiskt just nu med små leveranser och långa köer.

Kul att njuren trivs hos dig, hoppas att det går bra med operationen!

Kidneypaj sa...

K-bönan, del 9, sändes 26 okt. Ca 9 min. från start.
Mitt krea ligger på 120-140, vilket kan jämföras med innan transplantation, då det låg på runt 500 efter dialys.

Hela "grisfesten" tycker jag har skötts uselt, med tanke på den förvarning som vi (norra Europa) ändå fick. Toppat med all skrämselpropaganda och hysteri som media som vanligt bjudit på.

Buk-OP gjorde jag för en vecka sen. Ska idag måndag träffa kirurgen och se om allt ser ut som det ska.

Anonym sa...

Hoppas att det gick bra på återbesöket idag! Visste inte att du redan var buk-op...
/A

pinkkidney sa...

Hej!
Vi är ett par tjejer i 16-17 års åldern som håller på med ett skolarbete om donering av njurar. Vi vill framför allt få fram information till unga. Vi tycker att din blogg om din transplantation är intressant och vi vill gärna använda din blogg i vårt arbete. T.ex skulle vi behöva en personlig åsikt från någon med lite mer erfarenhet.
Du får gärna besöka vår blogg; pinkkidney.blogg.se.

Tack på förhand!