2009-08-06

att man aldrig lär sej, dom ringer faktiskt när man minst anar det....

Tillbaka på bloggen, nu fyra njurar i kroppen.
Klockan är tjugo i fyra en mkt tidig måndagmorgon den tredje augusti , jag och min sambo väcks av att telefonen ringer, i normala fall en mkt korkad tid att ringa ngn på. Rusar till telefonen, hinner inte svara, men ser att ngn anonym har ringt.
Finns då flera alternativ: Antingen kan det vara en riktigt korkad telesäljare som skiter i både klockan och NIX eller så kan det vara en pundare som tjatat till sej ett gratissamtal från ngt sjukhus och i sin iver att ringa gratis till sina tjackpundarpolare slår fel nummer och råkar väcka oss drogfria renlevnadsmänniskor, mer hinner jag inte spåna innan det ringer igen.
Tanken att det kunde vara en anställd på ett sjukhus som ringde och väckte oss, kom först som tredje alternativ.
Samtalet låter ungefär så här: Hej, är det.... Vi har en njure till dej, tur att jag fick tag på dej (tycker vi med), hur snabbt kan du vara här.
Mitt svar, mitt lama svar: Men va trevligt, jag skyndar mej.
Tjugo minuter senare är jag på transplantationsavdelningen,lite skakis efter bilfärden och lite andfådd av språngmarschen genom akuten. Var det bråttom eller...

Dryga två timmar senare är röntgad, renskrubbad och på väg till operationsbordet, det var nog bråttom...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad för din skull! Hoppas att allt fortsätter att gå bra. Sköt om dig!

Kidneypaj sa...

Tack, jag kommer att göra allt som står i min makt och påverkan, för att njuren ska trivas.

Maggan sa...

Åhhhhh Grattis så härligt jag väntar ännu och har fått min operationsdag den 26 augusti.
Håller nu alla tummar och tår för att njuren boar in sig för evigt hos dig och trivs.
Kram Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Förresten - har du kollat om det finns njurbälten för fyra njurar? :-)

Kidneypaj sa...

Tack Maggan och snart är det den 26:e, använder mina superkrafter och kniper så hårt jag kan.

Kidneybönan: har kollat, det verkar inte vara ngn större marknad för såna bälten, har funderat på att lägga av med kampsport, motocross och rodeo.

H alias violen sa...

Jag blir bara så jätteglad! Grattis!

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog