2009-02-04

Korstest avklarat

Fick häromdan reda på vårt korstest som gjordes före jul, det godkändes utan större problem, härligt.
Utan ett godkänt korstest blir det ingen utredning.

Vi kommer att ta en paus i utredningen i ca ett halvår, men därefter fortsätter utredningen och i bästa fall, om allt går vägen, skulle jag kunna vara transplanterad till årsskiftet. Vågar man hoppas...

Under tiden kommer jag att skriva om dialys och sjukvård. Ställ gärna frågor till mej via kommentarsfältet, om vad som helst.

2 kommentarer:

Pia sa...

Jag var och gjorde korstest i torsdags, är nervös nu för att det kommer bli positivt dvs negativt för oss. Det känns som att det går undan i min utredning om jag kan bli njurdonator till en vän. Hittills har proverna varit normala, men det här korstestet gör mig orolig, även om man numera kan donera "över" blodgrupper så känns det som att våra är "för" olika...En vecka skulle det ta innan jag får svar... Googlar så mycket om njurar, donationer, utredningar nu att jag snart blir knäpp ;) så skönt att se när det går vägen för andra:)

Anonym sa...

Hej Pia,

Mitt tips är att sluta "googla" lyssna på läkare och provresultat. Ta hand om dig själv och dina nära och kära.

Att du går runt och är orolig mår ingen bra av ta hand om dina nära och kära och låt dem ta hand om dig, det är dem du ska leva med även efter donationen. Och om det inte skulle funka pga t ex korstestet så är det dina nära och kära som du kommer behöva mest.

Hoppas det går vägen för dig och din vän. Men "stäng inte in dig i dig själv"

kram