2008-03-26

Nu jävlar ska här utredas..

Måndag morgon, dagen efter, på väg till dialysen, nu ska vi snacka med min läkare och se till att han drar i de där berömda tåtarna, som man gör när man vill att det ska hända saker.


Som en mycket stolt och lycklig patient talar jag om att jag har en ny eventuellt blivande donator, och förklarar att den här gången måste utredningen hanteras mycket effektivare (förra året utreddes ett av mina syskon, det tog 9 månader innan det negativa beskedet kom.


Läkaren informerar mej lugnt och sansat om vad som nu kommer att hända.


-Hmm, så här gör vi, jag skriver ett brev till transplantationsavd, , som i sin i tur skriver ett brev till din donators läkare och han i sin tur kallar din donator för provtagning. Puhh, vilka rutiner.


Men men , nu är det igång.I morgon ska jag ringa transplantationsavd. och kolla vad jag kan göra härnäst.

Inga kommentarer: