2008-05-05

För varje steg i utredningen som passeras, stiger hoppet.

Nu har min blivande donator träffat kuratorn och även fått tid för ett arbets EKG, det som först skulle ta ca 2 månader att få en tid, tog plötsligt bara några veckor.
Det kanske är som en läkare på mitt sjukhus sa:
-Din donators sjukhus är nog glada att få hugga tag i en donationsutredning, så det är mycket möjligt att det kan medverka till att det går fortare där.

Kan nämna att förra året när en annan släkting utreddes, så fick jag vänta 7 månader på att få en tid för arbets EKG, dessutom så fick jag veta att jag hade förtur, att jag var prioriterad. Väntetiden var i vanliga fall mycket längre.

Jag och min familj är så otroligt tacksamma för den stora insats som min släkting gör för oss.
En lyckad transplantation innebär så mycket fördelar för alla parter, det går inte att beskriva.

När någon säger:- Jag förstår hur jobbigt du har det, eller -Jag kan tänka mej hur det känns att vara i din situation. Tyvärr, du vill säkert tro att du vet, men sanningen är den du inte har den blekaste och att jag inte kan beskriva mitt liv, det liv jag måste leva.

I nästa inlägg kommer jag att berätta om en annan grupp hjältar, som för de flesta som går i dialys är minst lika viktiga för livskvaliteten som dina närmaste och för många det viktigaste som finns i livet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att åtminstone den här undersökningen har gått fort! Hoppas verkligen att det fortsätter att gå bra!

Anonym sa...

hejsan,
Jag går in här med jämna mellanrum. Det är kul att följa med i vad som händer både i ditt/ert liv och med pappas undersökningar från ett annat perspektiv.
Hoppas ni har det bra och grattis i efterskott!! :-)
//Kusin M

Anonym sa...

Hej hittar till dig idag och har inte hunnit läsa mycket men har nyss gått igenom min andra transplantation den 21 februari, har skrivit om det i min dagbok. Så underbart att ännu en hjälte har stigit fram, din donator! Ingen kan förstå vad dessa donatorer gör för oss njursjuka, det går varken att beskriva eller ersätta deras insats.......även om de inte blir godkända har de ändå gett HOPP om liv i en svårt sjuk situation.....
Återkommer!

Kidneypaj sa...

Hej Harriet, vad glad jag blir att du har hittat hit, jag skriver hellre än bra men försöker med minst ett inlägg i veckan.
Berätta gärna om dej själv och om din sjukdom.
MVH Peter